İKM Çarşıyı ayağa kaldırmakta kararlı

Bu seçimin öne çıkan başlıklarından biri de İzmit merkezde esnafın istekleri… Hem Büyükşehir Belediye Başkan adayları hem de İzmit belediye başkan ad...

Bu seçimin öne çıkan başlıklarından biri de İzmit merkezde esnafın istekleri

Hem Büyükşehir Belediye Başkan adayları hem de İzmit belediye başkan adayları Fethiye ve İstiklal caddelerini gündemine aldı.

Ak Parti Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Tahir Büyükakın esnafla yaptığı toplantıda ortak hareket edeceklerinin sözünü verdi.

İyi de esnaf ne istiyor.

Esnaf öncelikle iki caddenin üstünün kapatılmasını istiyor.

İKM, Murat Öztürk başkanlığında Çarşı’yı tekrar hak ettiği noktaya getirmek için girişimler yapıyor.

Meselelerini kentin önemli bir gündemi haline getirmeyi başardılar.

Yaklaşık 20 gün önce gazetede uzun uzun sohbet etmiştik. Ben de önerilerimi sıralamıştım. Murat Başkanla sözleşip daha uzun bir konuşma yapmaya karar vermiştik. Salı günü sabahtan o buluşmayı gerçekleştirdik.

-Başkan, çarşı için toplamda hedefimiz ne?

Adem abi, en büyük amacımız İzmit kent merkezindeki esnafı canlandırmak. Kentimizi yönetenler, üç dönemdir İzmit’in en ücra köşelerine kadar en güzel hizmeti yaptılar. Köy kasaba ne varsa ihya oldu. Ama İzmit’in merkezi ile ilgili projelerini uygulayamadılar. Biz artık bu projeler hayata geçsin istiyoruz.

-Seçimi bir fırsat bildiniz kendinizi anlatmak için.

Aslında fırsat bilmedik denk geldi. Asıl mesele ekonomik kriz. Çarşı esnafı sıkıntılı. Kirasını ödeyemiyor, çekini ödeyemiyor, senedini ödeyemiyor. Yanında çalışan personelinin maaşını ödemekte zorluk çekiyor. Artık bir şeyler yapma zamanı geldi. Bunun üzerine de seçim gelince biz de bunu fırsata çevirmek istedik.

-Kimlere dert anlattınız?

Bizi bu işe sokan Nevzat Doğan’dır. Nevzat Başkanımız bir gün beni aradı. “Senin mağazada esnafları topla bir çay içelim” dedi. 30’a yakın esnaf arkadaşımızla oturduk. Bu süre içersinde İzmit merkeziyle ilgili sorunları ve sıkıntıları olduğu görüldü. Bunun üzerine başkanımız, “Bunlarla benim tek tek uğraşacak zamanım yok. Ama bu anlamda sizin tüm sorunlarınıza destek olabilirim. Sizin 1998 yılında kurulan İKM diye bir derneğiniz vardı. Bu derneğinizi canlandırın. Bu dernek üzerinden yapılacak girişimlere destek veririm, sorunları da en kısa zamanda çözerim” dedi. Nevzat Başkan gidince arkadaşlarımızla bir durum değerlendirmesi yaptık ve öneriyi çok mantıklı bulduk. Eski İKM başkanlarımızla da konuştuk ve 6 Ekim 2018’de genel kurulumuzu yaptık. Ve çalışmaya başladık. Bu süreçte iki defa Ankara’ya gittik, milletvekillerine durumumuzu anlattık. Tüm Kocaeli milletvekillerine sıkıntıları aktardık. Hepsi bize destek sözü verdiler. Seçim sürecinde de tüm siyasi partiler bizi ziyaret etti. Onlara da anlattık.

Peki ne istiyorsunuz?

Biz uzun zamandır İzmit merkezine yapılmayan hizmetin yapılmasını istiyoruz. Hala Hikmet Erenkaya’nın Fethiye Caddesi’nde geziyoruz. Hala Sefa Sirmen’in Yürüyüş Yolu’nda yürüyoruz. Burada bir çalışma yapılmadığı için büyük markaları buraya çekemiyoruz. Olanları da kaybettik. Artık yeni bir çarşı istiyoruz. Artık cazibe merkezi haline gelmiş bir İzmit Kent Merkezi istiyoruz.

Peki ne yapılırsa bu gerçekleşecek?

BİR- İnönü Caddesi’nin İzmit Lisesi önünden Vali Konağı önüne kadar özel ışıklandırma yapılmasını istiyoruz.

İKİ- Cumhuriyet Parkı’nın kent meydanı olarak kullanılmasını, buradaki otobüs duraklarının parka doğru geri çekilmesini istiyoruz.

ÜÇ- İzmit Lisesi’nin İnönü Caddesi’ne bakan kısmındaki tarihi binanın Türkiye’de bir ilk olarak Çocuk AVM şeklinde düzenlenmesini istiyoruz. Gerekirse yetki versinler bunu biz yapalım.

DÖRT- İzmit Lisesi ve Gazi Lisesi otoparklarının –ders saatleri dışında- en kısa sürede açılmasını istiyoruz.

BEŞ- Fethiye ve İstiklal caddelerinin altyapı, parke, ışıklandırma açısından komple yenilenmesini ve estetik yeni bir imaja kavuşmasını istiyoruz.

ALTI- Fethiye ve İstiklal Caddesi’nin üstü kapatılsın istiyoruz. Üstteki iş yerlerini mağdur etmeyecek şekilde şeffaf ve yüksek çatı istiyoruz. Fethiye ve İstiklal caddelerinde yaşlıların oturabileceği estetik banklar istiyoruz.

YEDİ- Alemdar Caddesi’nin ışıklandırılmasını istiyoruz.

SEKİZ- Halkevi ve Alemdar caddelerine yolcu durağı istiyoruz.

DOKUZ- Çarşı merkezlere her yönden girişte otopark bilgilendirme tabelaları istiyoruz. LED’li uyarılarla vatandaşlar nerede otopark bulabileceğini bilmeli.

ON- Yürüyüş Yolu’nun komple yenilenmesini istiyoruz.

ON BİR- Ücretsiz tuvaletler ve bebek odaları istiyoruz.

ON İKİ- Kafelerin işgaliye ücretlerinin yeniden ayarlanmasını istiyoruz.

ON ÜÇ- Merkezde Kocaelispor’a bir bina- müze istiyoruz. Mağazası olsun, ürünlerini satsın. Futbolcuları görelim.

ON DÖRT- Şelale Park altındaki yolun araçlara tekrar açılmasını istiyoruz.

Siz İKM yönetimi olarak neler yapacaksınız?

Adem abi güzel soru. Onları da anlatayım.

BİR- Artık saat 18.00’de- 19.00’da dükkanlar- mağazalar kapanmayacak.

İKİ- Çarşıda boş bulunan dükkanlara büyük markaların gelmesi için çalışma başlatacağız. Adidas, Ramsey, Kiğılı, Mango, Vakko gibi markaların genel merkezlerine gidip çarşı merkezde mağaza açmalarını istedik.

ÜÇ- Biz bu çalışmalardan sonra İzmit kent merkezini bir AVM gibi yöneticiğiz. Herkesi bağlayan kurallar olacak. Kuyumcularda hafta sonları mutlaka nöbetçi kalacak. Veya açmak isteyenler açacak.

DÖRT- Çarşıda mağazalarda çalışan personellere eğitici hizmetler verdireceğiz.

Toparlarsak alt yapısını ve yenilemeyi bizi yönetenler istiyoruz ama koordine ve organize etme işini de biz üstleneceğiz.

Bir dayanışma gecesi düzenliyorsunuz…

Evet İKM’nin 20. yılını kutluyoruz. Bir esnaf dayanışma gecesi düzenledik. Hedefimiz 600 kişi ile bu kutlamayı yapmak. Antikkapı Restoran’ta 23 Şubat saat 19.00’da başlayacak. Tüm esnafımız davetlidir. Bu programda aynı zamanda projelerimizi anlatacağız. Bize destek olan kişilere de plaket vereceğiz.

Valimizin gelmesini çok istiyoruz

Bizim en büyük arzumuz Sayın Valimiz Hüseyin Aksoy’un da gecesi katılması olacak. Kendisi onur konuğumuz olsun istiyoruz. 600 esnafın olduğu bir ortamda kendisini ağırlamak istiyoruz.

Herkese anlattılar

İKM Yöneticileri Ankara’ya iki kere giderek tüm Kocaeli milletvekillerine isteklerini dosya olarak aktardı.

Çarşı, baştan aşağıya değişecek

İKM, İzmit Kent merkezinde yapılacak değişikler için bir hazırlık da yaptı. Hazırlanan proje görselleri esnafa ve kent yöneticilerine de sunulacak.

Nevzat Doğan istemişti

İKM, İzmit Belediye Başkanı Nevzat Doğan’ın isteğiyle tekrar canlandırıldı. İKM yöneticileri şimdi Çarşının değişimi için var güçleriyle çalışıyor.

Adem Turgut’u ziyaret ettiler

İzmit kent Merkezi Ticari Dayanışma Derneği Başkanı Murat Öztürk ve Ahmet Kahya gazetemiz genel yayın yönetmeni Adem Turgut’a çarşıda yapılmasını istedikleri değişiklikleri anlattılar.

19 Şub 2019 - 17:14 - Güncel

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Demokrat Kocaeli Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Demokrat Kocaeli hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Demokrat Kocaeli editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Demokrat Kocaeli değil haberi geçen ajanstır.